Pomoc i reklamacje

Tusz nie jest widoczny przez drukarkę, wyświetla błąd lub nie drukuje

- proszę upewnić się, czy tusz został właściwie zamontowany.

- sprawdzić czy na pewno ze wszystkich tuszów zostały odklejone/zdjęte zabezpieczenia.

- proszę wyciągnąć tusze z drukarki po czym wyłączyć ją z prądu na 3 minuty. Następnie uruchomić ponownie i ponownie włożyć tusze. Jeśli nie pomoże, ponowić procedurę jeszcze raz.

- w przypadku tuszów z głowicą proszę przetrzeć styki kartridża i upewnić się, że wydobywa się z niego atrament

- w przypadku tuszów bez głowicy proszę upewnić się, że folia znajdująca się przy dyszy kartridża została przebita i wydobywa się z niej tusz. Proszę też sprawdzić, czy żółta naklejka (u góry kartridża) zapewniająca dopływ powietrza została odklejona. Należy włożyć (np. igłę, spinacz…) do oporu w otwór znajdujący się pod tą naklejką tak, aby go udrożnić.

- w przypadku okresu zimowego, ujemnych temperatur proszę o umieszczenie kartridża na parę godzin w pobliżu źródła ciepła. Podczas transportu w takich temperaturach może nastąpić zmiana gęstości tuszu, przy temperaturze pokojowej po jakimś czasie gęstość powinna się unormować.

- uruchomić komputer przy podłączonej drukarce. Wejść w: START -> URZĄDZENIA I DRUKARKI. Wcisnąć prawym przyciskiem myszy na danej drukarce i wybrać z menu: "Preferencje drukowania". Tam w zależności od marki drukarki odnaleźć zakładkę KONSERWACJA i wykonać czynności związane z: "czyszczeniem dysz”.

Jeśli żaden z punktów nie pomoże, prosimy kolejno wyciągać pojedyncze tusze sprawdzając pozostałe w celu ustalenia uszkodzonego i zgłosić na niego reklamację na maila info@abcdruku.pl Proszę o umieszczenie w mailu: numeru zamówienia/imienia i nazwiska, modelu urządzenia, opisu usterki, zeskanowaną stronę z przykładowym wydrukiem i informację, czy wykonanie powyższych czynności wpłynęło w jakiś sposób na problem.


Toner nie jest widoczny przez drukarkę, bądź wyświetla błąd.

- proszę upewnić się, czy toner został właściwie zamontowany

- sprawdzić czy na pewno zostały wyciągnięte wszystkie zabezpieczenia (taśma, papier itp.)

- wyciągnąć toner z drukarki, lekko potrząsnąć i popukać w celu wyrównania proszku.

- sprawdzić, czy wałek światłoczuły tonera (zielonkawy owal na całej długości tonera, czasami przykryty plastikową osłoną) nie jest brudny. Jeśli tak proszę o jego delikatne przetarcie, tak aby go nie zarysować.

-  w przypadku tonerów do drukarek Brother prosimy o kontakt na adres mailowy info@abcdruku.pl W przypadku innych marek proszę wyciągnąć toner z drukarki po czym wyłączyć ją z prądu na 3 minuty. Następnie uruchomić ponownie i ponownie włożyć toner. Jeśli nie pomoże, ponowić procedurę jeszcze raz.

Jeśli żaden z punktów nie pomoże, prosimy wyciągać toner i zgłosić na niego reklamację na maila info@abcdruku.pl Proszę o umieszczenie w mailu: numeru zamówienia/imienia i nazwiska, modelu urządzenia, opisu usterki, zeskanowaną stronę z przykładowym wydrukiem i informację, czy wykonanie powyższych czynności wpłynęło w jakiś sposób na problem.


Pakowanie produktów przed wysyłką na reklamacje:

Tusz 3 kolorowy:  Tusz NIE MOŻE być zaklejony tasiemką, ani klipsem (duży plastikowy element zabezpieczający przed wylaniem tuszu), który czasami jest założony od nowości (zaklejenie spowoduje pomieszanie kolorów, co uniemożliwi realizację reklamacji). Należy bez żadnego zabezpieczenia włożyć do szczelnego woreczka, a następnie do firmowego pudełka, albo zastępczego. Najlepiej wysłać w kopercie bąbelkowej, aby tusz nie został uszkodzony mechanicznie.

Tusz czarny i pojedynczy kolor:  Tusz NALEŻY zakleić tasiemką, albo klipsem (duży plastikowy element zabezpieczający przed wylaniem tuszu) , w zależności co było zastosowane w w danym modelu tuszu. Następnie  wkładamy do szczelnego woreczki i do opakowania firmowego, albo zastępczego. Najlepiej wysłać w kopercie bąbelkowej, aby tusz nie został uszkodzony mechanicznie.

Toner:  Toner NALEŻY zapakować do firmowego, napowietrzonego opakowania, a następnie do pudełka.

Mapa strony | Kontakt | Formy płatności | Regulamin | Pomoc i reklamacje | Dostawa i dostępność